Kus policajnej pásky bude mať onedlho väčšiu hodnotu ako havarované auto

0
50

Šoporňa / Šintava / Iba pred týždňom sme sa v našich novinách venovali osobnému motorovému vozidlu, ktoré pravdepodobne po dopravnej nehode skončilo mimo cestu v jarku v stúpaní z podjazdu popod rýchlostnú komunikáciu v smere zo Šoporne do Šintavy.

V článku sme priniesli fotografie potvrdzujúce, že auto leží na streche, čím hrozí únik paliva, oleja z motora a prevodovky a ostatných prevádzkových kvapalín priamo do pôdy a teda môže dôjsť k znečisteniu životného prostredia.

Ako je na fotografiách z predchádzajúceho článku zrejmé – a zároveň sme tento fakt aj uviedli, na aute už pred týždňom chýbal katalizátor. Vychádzajúc z rovného rezu tento bol odstránený s najväčšou pravdepodobnosťou úmyselne zlodejom už po havárii.

V samotnom článku sme napísali, citujem: „Na základe fotografie je vidieť, že sa nedá vylúčiť dokonca zásah zlodejov do súčastí auta. Ak auto na mieste zostane dlhšie, s najväčšou pravdepodobnosťou dopadne ešte horšie.“

Takže na možnosť, resp. vysokú pravdepodobnosť rozoberania auta pri dlhšom nezáujme zo strany jeho vlastníka zlodejmi aj došlo.

Dnes bolo na Zelenú linku Ministerstva životného prostredia toto auto nahlásené ako vrak, ktorý je pri ceste nepojazdný už viac ako týždeň.

Z dnešnej fotodokumentácie vyplýva, že nami vyslovené predpoklady sa naplnili a z havarovaného auta medzičasom niekto ukradol už aj tri kolesá a možno ešte čo-to z jeho výbavy, čo však bežným pohľadom zistiteľné nateraz nie je.

Havarované auto  je veľmi dobre dostupné z cesty a nedá sa vylúčiť, že sa nájde niekto, kto minimálne ťažšie komponenty bude chcieť demontovať ak nie pre nič iné, tak z dôvodu odovzdania do zberných surovín. A tu už k znečisteniu bez najmenších pochýb dôjde.

V súčasnej dobe je okolo auta natiahnutá policajná páska, čo značí, že náš telefonát z minulého týždňa smerovaný na tiesňovú linku 158 kde sme vec nahlásili zmysel mal. Minimálne teda sa o veci dozvedela polícia, ktorá ale auto s najväčšou pravdepodobnosťou odťahovať nebude.

Logicky sa natíska otázka kto v systéme je povinný konať v momente, kedy vlastník sa o svoj majetok nestará, nechá ho takpovediac napospas osudu a dokonca ignoruje aj riziko znečistenia životného prostredia? Nemá v tomto prípade povinnosť konať správca komunikácie?

Za potrebné považujeme pripomenúť, že nie je mysliteľné, aby takéto vraky boli odstraňované na náklady štátu, teda síce vo verejnom záujme, no so zbavením sa povinnosti vlastníka havarovaného auta. Každé vozidlo predsa musí mať zákonnú poistku a teda zodpovedný orgán, inštitúcia by mali konať vo verejnom záujme a na náklady poisťovne, ktorá by si platbu mala uplatniť u toho, kto nekonal. Vtedy, kedy konať mal.

Na celej veci je zaujímavé, že aj dnes, teda po viac ako týždni na aute sú obidve evidenčné čísla (ŠPZ) a teda nemôže byť problém zistiť komu auto patrí, resp. kto za neho nesie zodpovednosť. Bolo tak vykonané a bol vlastník bezodkladne vyzvaný na odstránenie havarovaného auta z verejného priestranstva pri ceste?

O stanovisko a dôvody (ne) fungovania systému sme požiadali políciu.

Už nejaký ten rok drvivá väčšina ľudí cestuje aj mimo Slovenskú republiku. Mnohí z nás máme skúsenosti zo zahraničia a vieme presne ako by v podobnej situácii reagovali zodpovedné orgány už len v susedných krajinách ako Rakúsko, či Nemecko. Dokedy sa na Slovensku budeme tváriť ako krajina moderná, no konať ako by sme zabudli otočiť listy v kalendári o viac ako 30 rokov dopredu?

 

O vozidle sme písali pred pár dňami v článku tu:

Havarované auto znovu zostalo na verejnom priestranstve v stave, kedy môže prísť k znečisteniu okolia nehody

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno