O tuneli v tuneli

0
47

Marek Belák / Na Višňovom sa za dlhé roky fingovanej výstavby nabalila smerácka betonárska partička od Širokého po Remetu. Aj politici si dobre načreli. Počiatek má chalupu pri mori (dodnes), Vážny zinscenoval najdrahšie mýto a je riaditeľom Sociálnej poisťovne (dodnes). Kradlo sa, aj keď bol už tunel prekopaný a nevedeli ho dokončiť. Dali naň desaťnásobne predraženú mrežu.

Najnovšia správa Národnej diaľničnej spoločnosti hovorí, že sa blížime do finále. Už vybrali troch možných stavebníkov, ktorí preukázali schopnosť dokončiť nešťastný úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové do konca roka 2023.

  • Združenie METROSTAV – D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové (Metrostav DS a.s. Slovensko, Metrostav a.s. Česko)
  • Združenie D1 STRABAG – DOPRASTAV – VÁHOSTAV – TuCon (Strabag s.r.o. Slovensko, Doprastav a.s. Slovensko, Váhostav – SK a.s. Slovensko, TuCon a.s. Slovensko)
  • SKANSKA – VIŠŇOVÉ (Skanska SK a.s. Slovensko, Skanska a.s. Česko, Skanska S.A. Poľsko)

Trochu zvláštne vyzerá účasť sprofanovaného Váhostavu a najmä to, že v zahraničí úspešný staviteľ tunelov TuCon sa s nimi dal dokopy. Novinári sa už dávno mali pýtať, o čo ide?

Najbližšie kroky sú jasné. Vybrať víťaza. Konzorciá predstavia konkrétne technické riešenia na dostavbu úseku. Po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu. Tá je odhadnutá na 260,9 milióna eur. Len dostavba!

Kto si už dnes spomenie, že prvý kameň poklepal Mečiar v máji 1998. Druhý Fico pred voľbami 2010. Že Počiatek dal v roku 2014 spraviť celý úsek kamošovi Remetovi za 410 miliónov. Vtedy suverénne najdrahšej ponuke. A že ten sa zmluvne zaviazal úsek s tunelom odovzdať na konci roka 2019. Za jeho „neschopnosť“ teraz doplatíme ďalších 260 miliónov. Bolo by fajn preveriť, či tiež nemá haciendu niekde na Azúrovom pobreží. Alebo to z neho vytĺcť v base.

Zmluva s víťazným konzorciom sa má podpísať do konca tohto roka. Dielo musia odovzdať motoristom do užívania najneskôr v decembri 2023. Hrozí iba jedna vec. V roku 2022 budú parlamentné voľby. Ak sa vráti Hlas podobný Ficovi k ministerstvu dopravy, tak to bude koniec. Alebo znovu nejaký Počiatek.

Motoristi v Turci sa aj v prípade dokončenia Višňového môžu obávať ešte čohosi. V roku 2024 sa celý lievik od Dubnej Skaly posunie o 16 km na východ. Ku Krpelianskej priehrade. A to bude masaker na dlhé roky, lebo okolité obce sa zbláznili a spolu s ekoteroristami torpédujú výstavbu tunela Korbeľka. Však pochopia, keď tam začnú pribúdať nehody, ako pod Strečnom.

Pridať komentár

Zadajte svoj komentár!
Zadajte vaše meno